Jak zwiększyliśmy bezpieczeństwo elektrociepłowni dzięki wdrożeniu systemu EDR

Zbigniew Witecki
Zbigniew Witecki
Starszy inżynier rozwiązań IT

Klient: Grupa Polenergia

Sektor: Energetyka

Cel projektu: wdrożenie systemu EDR

Klient posiadał oprogramowanie antywirusowe zarówno na firewall’u oraz na serwerach i stacjach roboczych w sieci wewnętrznej. Wynikła potrzeba szybszego znajdowania, wykrywania i badania zagrożeń oraz reakcji na te zagrożenia. Zdecydowano się na wdrożenie technologii XDR. Ponadto klient chciał zabezpieczyć swoje urządzenia mobilne służące do bieżącej działalności biznesowej.  

Przebieg wdrożenia

Przeprowadzono analizę rozwiązań obecnych na rynku. Zwrócono szczególną uwagę na kompleksowość wdrażanego oprogramowania. Wybrano produkty TrendMicro obejmujące w swym zakresie klasyczne oprogramowanie antywirusowe, XDR oraz moduł ochrony urządzeń mobilnych. W pierwszym etapie wdrożono moduły TrendMicro Apex ONE oraz TrendMicro Vision One. Zainstalowano agentów na stacjach roboczych, notebookach oraz serwerach. Stworzono odpowiednie polityki skanowania i monitorowania zdarzeń. Na urządzeniach mobilnych zainstalowano moduły TrendMicro Mobile Security Enterprise. Tutaj również stworzono odpowiednie polityki skanowania automatycznego. 

Wyzwanie

Wszystkie prowadzone prace ze względu na charakter działalności produkcyjnej klienta były wykonywane z uwzględnieniem zachowania ciągłości działania bieżącej infrastruktury klienta. W związku z tym przeprowadzono instalacje pilotażowe w celu analizy ewentualnej podatności na wdrażane oprogramowanie. 

Efekt prac

  • Uruchomiono 26 agentów TrendMicro Mobile Security Enterprise na urządzeniach mobilnych 
  • Zapewniono kompleksową ochronę urządzeń służących do działalności biznesowej prowadzonej przez klienta 
Masz pytania?
Skontaktuj się z autorem
Zbigniew Witecki
Zbigniew Witecki
Starszy inżynier rozwiązań IT

Podobne artykuły

BLOG
Leszek Piotrowski

Zarządzanie incydentami, czyli: rejestruj zgłoszenia

Trochę teorii Głównym celem Zarządzania Incydentem jest jak najszybsze przywrócenie normalnego działania usługi, minimalizując niekorzystny wpływ na działanie innych usług, a wszystko to z zapewnieniem

BLOG
Leszek Piotrowski

Help Desk czy Service Desk?

          Oba terminy „helpdesk” i „servicedesk” często są używane przez użytkowników końcowych w odniesieniu do usług jakie świadczy działa IT. Z tego powodu są nadal

Zgłoszenie serwisowe

Dane firmy

Masz pytanie? Napisz do nas