Jak utrzymujemy infrastrukturę IT w elektrociepłowni 

Zbigniew Witecki
Zbigniew Witecki
Starszy inżynier rozwiązań IT

Klient: Grupa Polenergia

Sektor: Energetyka

Cel projektu: Utrzymanie infrastruktury IT

Klient posiada różnorodną infrastrukturę IT począwszy od sieci biurowej z wdrożoną warstwą aplikacyjną służącą do zarządzania, siecią do monitorowania i zarządzania stacjami transformatorowymi i fotowoltaiką oraz przemysłową magistralą MODBUS. Infrastruktura IT obsługująca szkielet sieci biurowej i monitorującej urządzenia oraz systemy serwerowo-storagowe była dostarczana przez okres ponad 20 lat i stale modernizowana. Ze względu na brak wyspecjalizowanego działu IT Klient zdecydował się na zewnętrzne wsparcie zarówno bieżące jak i konsultacje w ramach rozwoju infrastruktury.  

Opis rozwiązania

Inżynierowie IT Challenge w ramach wsparcia prowadzą bieżącą działalność utrzymaniową oraz w ścisłej współpracy z Klientem tworzą koncepcje rozwojowe. W ciągu szeregu lat znając potrzeby Klienta zaproponowano i wdrożono urządzenia oraz oprogramowanie w następujących obszarach: 

  • Wirtualizacja infrastruktury serwerowej
  • Rozbudowa infrastruktury storage’owej
  • Zewnętrzna zapora sieciowa, system ochrony przed intruzami, filtrowania treści i ochrony ruchu HTTP(S)
  • Redundancja dostępu do internetu
  • System zdalnego dostępu VPN SSL
  • System filtrowania treści i ochrony ruchu SMTP
  • System monitorowania prac użytkowników zewnętrznych
  • Przełączniki Fibre Channel sieci SAN
  • Biblioteka taśmowa
  • System kopii zapasowych (platforma sprzętowa wraz z oprogramowaniem)
  • Własny system pocztowy
  • System ochrony antywirusowej wraz z XDR
  • System ochrony antywirusowej urządzeń mobilnych
  • Okresowa weryfikacja poprawności działania infrastruktury w warstwie software’owej, antywirusowej oraz sieciowej

Wyzwanie

Wszystkie prowadzone prace ze względu na charakter działalności produkcyjnej Klienta są wykonywane z uwzględnieniem zachowania ciągłości działania bieżącej infrastruktury.

Efekt prac

  • Dostarczono ponad 30 różnego rodzaju urządzeń i oprogramowania
  • W celu zapewnienia odpowiedniego poziomu usług zorganizowany zespół inżynierów od prawie 4 lat pracuje na bieżąco by zaspokoić potrzeby Klienta  
  • W ramach współpracy zespół inżynierów prowadzi konsultacje w sprawach związanych z rozwojem i innymi potrzebami Klienta 
Masz pytania?
Skontaktuj się z autorem
Zbigniew Witecki
Zbigniew Witecki
Starszy inżynier rozwiązań IT

Podobne artykuły

BLOG
Leszek Piotrowski

Zarządzanie incydentami, czyli: rejestruj zgłoszenia

Trochę teorii Głównym celem Zarządzania Incydentem jest jak najszybsze przywrócenie normalnego działania usługi, minimalizując niekorzystny wpływ na działanie innych usług, a wszystko to z zapewnieniem

BLOG
Leszek Piotrowski

Help Desk czy Service Desk?

          Oba terminy „helpdesk” i „servicedesk” często są używane przez użytkowników końcowych w odniesieniu do usług jakie świadczy działa IT. Z tego powodu są nadal

Zgłoszenie serwisowe

Dane firmy

Masz pytanie? Napisz do nas