Użytkownicy lokalni i chmurowi MS365
Tworzenie, modyfikowanie i usuwanie kont użytkowników
w lokalnym systemie operacyjnym (np. Windows, Linux) lub w chmurze Microsoft Office 365 (np. Exchange Online, SharePoint Online, Teams). Konta użytkowników zawierają informacje o ich nazwie, adresie e-mail, numerze telefonu, roli, uprawnieniach i innych atrybutach.

Nadawanie uprawnień użytkownikom do dostępu do określonych zasobów i usług IT
takich jak pliki, foldery, aplikacje, bazy danych, sieci czy urządzenia. Uprawnienia mogą być nadawane indywidualnie lub za pomocą grup, które łączą użytkowników o wspólnych cechach lub potrzebach.
Zarządzanie hasłami użytkowników, czyli ustawianie wymagań dotyczących siły i częstotliwości zmiany haseł
a także umożliwianie użytkownikom resetowania lub zmiany haseł w razie zapomnienia lub utraty.

Zarządzanie grupami i politykami bezpieczeństwa użytkowników
czyli definiowanie reguł i zasad dotyczących zachowania i ograniczeń użytkowników w systemach IT, takich jak czas i miejsce logowania, poziom audytu i śledzenia aktywności, blokada konta po nieudanych próbach logowania lub po określonym czasie bezczynności.
Monitorowanie aktywności i zasobów użytkowników
czyli sprawdzanie i raportowanie o tym, kto, kiedy, gdzie i jak korzysta z systemów IT, jakie zasoby i usługi IT są przez nich wykorzystywane i w jakim stopniu. Monitorowanie służy do zapewnienia bezpieczeństwa, wydajności i optymalizacji kosztów infrastruktury IT.

Okresowy przegląd kont użytkowników i ich uprawnień
w celu ponownego oceniania i potwierdzania dostępu użytkowników lub aplikacji do określonych zasobów lub funkcji w systemie informatycznym (recertyfikacja uprawnień)