Jak wdrożyliśmy system zarządzania sprzedażą, realizacją kontraktów i serwisem oraz obsługi pracowników za pomocą Sharepoint i PowerApps w firmie IT.

Konrad Pogódź
Konrad Pogódź
Wiceprezes Zarządu

Klient: firma IT

Sektor: IT

Polska firma świadcząca usługi w zakresie dostaw sprzętu i usług w obszarze IT. Ze względu na podpisane umowy o poufności nie możemy podać nazwy.

Cel projektu: Wdrożenie Sharepoint i PowerApps

Firma jako nowy na rynku podmiot musiała od zera wypracować wszystkie procedury i narzędzia niezbędne do prawidłowego funkcjonowania w ramach świadczonych przez siebie usług. Pracownicy posiadający wieloletnie doświadczenie zawodowe doceniali wartość formalizacji i elektronizacji prowadzonych przez siebie działań. W ramach niezbędnych potrzeb zdiagnozowano konieczność wdrożenia systemu ticketowego do obsługi zgłoszeń serwisowych, systemu CRM do obsługi sprzedaży, bazy CMDB sprzedanych podzespołów oraz z uwagi na rozproszenie pracowników systemu urlopowego i rozliczania delegacji. Podmiot jako nowy na rynku nie dysponował wysokim budżetem na inwestycje lecz posiadał licencje Microsoft O365. Prowadzono rozmowy z dostawcami komercyjnych rozwiązań lecz nie spełniały one postawionych założeń i nie gwarantowały szybkiego wdrożenia.

Opis rozwiązania i przebieg wdrożenia

Po analizie dostępnych możliwości inżynierowie  IT Challenge zdecydowali się zastosować rozwiązanie Microsoft Power Platform jako narzędzie Low Code Application Development wraz z Microsoft Sharepoint jako miejscem składowania danych. Rozwiązanie takie w całości mieściło się w posiadanych już przez firmę licencjach Microsoft dając jednocześnie wysoką gwarancję skutecznego działania potwierdzoną renomą producenta i szerokim gronem klientów wykorzystujących je na świecie. Stosując metodę kolejnych przybliżeń tworzonego rozwiązania do założonych funkcjonalności, uwzględniającą kluczowy czynnik jakim był w tym przypadku  czas, inżynierowie IT Challenge już po miesiącu udostępnili pierwsze rozwiązanie zapewniające skuteczną obsługę Klientów firmy sukcesywnie rozbudowując je w kolejnych miesiącach do formy zapewniającej kompleksowe zarządzanie obsługą Klientów, wsparciem sprzedaży i zarządzaniem pracownikami. Wszystkie zastosowane rozwiązania z punktu widzenia firmy były bezkosztowe, a jednocześnie zapewniające pełne dostosowanie do jej indywidualnych potrzeb, które w przypadku komercyjnych rozwiązań wiązałyby się z długotrwałą i drogą kastomizacją.   

Wyzwanie

Szczególnym wyzwaniem projektu była minimalizacja czasu niezbędnego do wdrożenia rozwiązania gdyż zależała od tego większość przychodów firmy.  Istotnym elementem była również możliwość szybkich modyfikacji i ich cena gdyż Klienci firmy oczekiwali ciągłego progresu i kastomizacji świadczonych przez nią usług . 

Efekt prac

Zastosowanie Microsoft Power Platform oraz Sharepoint umożliwiło wykorzystanie narzędzi dostępnych w ramach wykupionych już przez firmę usług Microsoft. Platforma Low Code Application Development zapewniła możliwość tworzenia i testowania rozwiązań w tygodniowych sprintach. Bezpośrednia integracja Platformy Sharepoint z Microsoft Excel umożliwiła szybkie przetwarzanie danych oraz tworzenie oczekiwanych przez klientów raportów. 

Posiadając pełną kontrolę nad każdym elementem wdrożenia firma zapewniła sobie możliwość natychmiastowego reagowania na nowe oczekiwania swoich Klientów oraz pracowników wykorzystujących na co dzień stworzone narzędzia. 

Tagi

Masz pytania?
Skontaktuj się z autorem
Konrad Pogódź
Konrad Pogódź
Wiceprezes Zarządu

Podobne artykuły

Zgłoszenie serwisowe

Dane firmy

Masz pytanie? Napisz do nas