Szukaj
Close this search box.

Jak wdrożyliśmy system zarządzania sprzedażą, realizacją kontraktów i serwisem oraz obsługi pracowników za pomocą Sharepoint i PowerApps w firmie IT.

Picture of Konrad Pogódź
Konrad Pogódź
Wiceprezes Zarządu

Klient: firma IT

Sektor: IT

Polska firma świadcząca usługi w zakresie dostaw sprzętu i usług w obszarze IT. Ze względu na podpisane umowy o poufności nie możemy podać nazwy.

Cel projektu: Wdrożenie Sharepoint i PowerApps

Firma jako nowy na rynku podmiot musiała od zera wypracować wszystkie procedury i narzędzia niezbędne do prawidłowego funkcjonowania w ramach świadczonych przez siebie usług. Pracownicy posiadający wieloletnie doświadczenie zawodowe doceniali wartość formalizacji i elektronizacji prowadzonych przez siebie działań. W ramach niezbędnych potrzeb zdiagnozowano konieczność wdrożenia systemu ticketowego do obsługi zgłoszeń serwisowych, systemu CRM do obsługi sprzedaży, bazy CMDB sprzedanych podzespołów oraz z uwagi na rozproszenie pracowników systemu urlopowego i rozliczania delegacji. Podmiot jako nowy na rynku nie dysponował wysokim budżetem na inwestycje lecz posiadał licencje Microsoft O365. Prowadzono rozmowy z dostawcami komercyjnych rozwiązań lecz nie spełniały one postawionych założeń i nie gwarantowały szybkiego wdrożenia.

Opis rozwiązania i przebieg wdrożenia

Po analizie dostępnych możliwości inżynierowie  IT Challenge zdecydowali się zastosować rozwiązanie Microsoft Power Platform jako narzędzie Low Code Application Development wraz z Microsoft Sharepoint jako miejscem składowania danych. Rozwiązanie takie w całości mieściło się w posiadanych już przez firmę licencjach Microsoft dając jednocześnie wysoką gwarancję skutecznego działania potwierdzoną renomą producenta i szerokim gronem klientów wykorzystujących je na świecie. Stosując metodę kolejnych przybliżeń tworzonego rozwiązania do założonych funkcjonalności, uwzględniającą kluczowy czynnik jakim był w tym przypadku  czas, inżynierowie IT Challenge już po miesiącu udostępnili pierwsze rozwiązanie zapewniające skuteczną obsługę Klientów firmy sukcesywnie rozbudowując je w kolejnych miesiącach do formy zapewniającej kompleksowe zarządzanie obsługą Klientów, wsparciem sprzedaży i zarządzaniem pracownikami. Wszystkie zastosowane rozwiązania z punktu widzenia firmy były bezkosztowe, a jednocześnie zapewniające pełne dostosowanie do jej indywidualnych potrzeb, które w przypadku komercyjnych rozwiązań wiązałyby się z długotrwałą i drogą kastomizacją.   

Wyzwanie

Szczególnym wyzwaniem projektu była minimalizacja czasu niezbędnego do wdrożenia rozwiązania gdyż zależała od tego większość przychodów firmy.  Istotnym elementem była również możliwość szybkich modyfikacji i ich cena gdyż Klienci firmy oczekiwali ciągłego progresu i kastomizacji świadczonych przez nią usług . 

Efekt prac

Zastosowanie Microsoft Power Platform oraz Sharepoint umożliwiło wykorzystanie narzędzi dostępnych w ramach wykupionych już przez firmę usług Microsoft. Platforma Low Code Application Development zapewniła możliwość tworzenia i testowania rozwiązań w tygodniowych sprintach. Bezpośrednia integracja Platformy Sharepoint z Microsoft Excel umożliwiła szybkie przetwarzanie danych oraz tworzenie oczekiwanych przez klientów raportów. 

Posiadając pełną kontrolę nad każdym elementem wdrożenia firma zapewniła sobie możliwość natychmiastowego reagowania na nowe oczekiwania swoich Klientów oraz pracowników wykorzystujących na co dzień stworzone narzędzia. 

Masz pytania?
Skontaktuj się z autorem
Picture of Konrad Pogódź
Konrad Pogódź
Wiceprezes Zarządu

Podobne artykuły

BLOG
Krzysztof Tyl

Październik – miesiącem bezpieczeństwa

Postanowienia noworoczne w październiku?!?  Więcej sportu. Rodzina jest najważniejsza. Zdrowe odżywianie. Dbanie o zdrowie. Praktykowanie wdzięczności. Lista książek do przeczytania. Nowe hobby lub przebranżowienie. Więcej czasu dla siebie.  Postanowienia noworoczne, to deklaracje zmiany zachowań lub osiągnięcia celów, które często formułujemy podczas rozpoczęcia nowego roku. Choć stanowią tradycyjny element kalendarza noworocznego, rzadko udaje się je zrealizować.   Podobnie jest z kończącym się dzisiaj Cybersecurity Awareness Month, który już po raz dwudziesty jest obchodzony w październiku. Inicjatywa powstała w 2004 r. w ramach wspólnego wysiłku amerykańskiego rządu i przemysłu, którego celem jest zapewnienie każdemu Amerykaninowi zasobów potrzebnych do zapewnienia większego bezpieczeństwa w Internecie. Od lat jest trwale wpisany w kalendarz nie tylko amerykański, ale europejski i wreszcie polski. W ramach działań różnych firm i organizacji powstaje wiele cennych inicjatyw budujących wiedzę na temat cyberbezpieczeństwa i podnoszących świadomość na temat cyberzagrożeń. Odbyły się konferencje, wykłady, w Internecie powstało wiele wartościowych artykułów, postów, filmików, audiobooków. I pewnie każdy z nas z zaciekawieniem wsłuchiwał się w treści płynące z aktywności, które miały miejsce w tym tygodniu. I być może każdy z nas mówił sobie: Faktycznie, to ma sens! I z przekonaniem myślał, że trzeba by coś zmienić w swoim cyberzachowaniu. Tylko czy z tymi postanowieniami nie będzie tak, jak z naszymi postanowieniami noworocznymi?  Statystycznie większość z nas trzyma się swoich postanowień noworocznych około trzy miesiące. Zastanówmy się co zrobić, aby nasze postanowienia październikowe, mające na celu podnieść nasze osobiste bezpieczeństwo  ale i naszych rodzin i firm, w których pracujemy było trwałe.   Postanawiaj konkretnie  Najłatwiej zarzucić postanowienia, które są zbyt ogólne. Łatwo obejść obietnicę, że np. muszę mieć lepsze hasła. Bo co to znaczy lepsze hasła? O jakich hasłach mówię? Wszystkich? Do banku? Przy ogólnie opisanym wyzwaniu, dużo trudniej na zacząć od zaraz. A w postanowieniach dotyczących bezpieczeństwa czas jest bardzo ważny.   To może spróbuj tak: „Już dziś zmienię wszystkie hasła w aplikacjach, z których korzystam na dwunastoznakowe!” W październiku na pewno się spotkałaś/łeś z informacją jak ważna jest długość hasła oraz jakie są „przyjazne” metody tworzenia i zapamiętywania dłuższych haseł. Jak tych haseł będzie sporo to zainstaluj manager haseł. Nie jutro, ale konkretnie dziś!.  Zapisz swoje postanowienia  Samo myślenie raczej nie wystarczy, warto spisać swoje postanowienia, a najlepiej  napisać konkretny plan z datami –  harmonogram. To pomoże Ci uczynić swoje plany bardziej realnymi i trudniej będzie przymykać oko na opóźnienia w realizacji planu/harmonogramu.  To może spróbuj tak: „Wypisz obszary, które po Cybersecurity Awareness Month wymagają poprawy, np., hasła – musze mieć w każdej aplikacji inne hasło – i wpisuje deadline, wiedza – muszę znaleźć szkolenie z zakresu przeciwdziałania atakom socjotechnicznym jak phishing – i wpisuje deadline, bezpieczeństwo urządzeń mobilnych  – muszękupić oprogramowanie do ochrony urządzeń mobilnych – i deadline.   Wprowadź swój własny system motywacyjny  Niestety najczęściej w zakresie cybezbezpieczeństwa najbardziej motywują udane cyberataki. I choć wtedy znajduje się czas, pieniądze, ponadstandardowa motywacja to jednak nie jest to delikatnie mówiąc miła sytuacja. Dlatego warto spróbować opracować sobie system nagród za sukcesy w realizacji postanowień i ewentualnie kar za odpuszczenie postanowienia. To dodatkowa motywacja, a także sposób na uświadomienie sobie, w jakim punkcie jesteśmy oraz jak ważne  są te postanowienia dla nas. Każdy z nas jest w stanie zrobić szybką analizę ryzyka i skutków zaniechań w zakresie cyberbezpieczeństwa. Myślę, że wszyscy mamy świadomość, że lepiej jest motywować się analizą ryzyka niż realną stratą np. finansową.  Poniżej przestawiam Wam  10 popularnych działań poprawiających cyberbezpieczeństwo, które warto wziąć pod uwagę robiąc październikowe postanowienie Secuirty Awareness Month:  W artykule tym skupiam się na kilku podstawowych zmianach w cyberzachowaniach. Wybrałem działania, które można wykonać od razu i które nie wymagają kosztownych inwestycji. Według mnie są to działania, które każdy nie tylko może zrobić, ale powinien zrobić w dobie rosnących ataków. Pamiętajcie człowiek jest głównym wektorem ataków, a według raportów ponad 80% ataków zaczyna się od człowieka i wykorzystaniu jego podatności, lenistwa, roztargnienia, wygody, zmęczenia i wielu innych stanów i sytuacji, w których bywamy każdego dnia.  W Internecie znajdziecie wiele artykułów analizujących przyczyny niskiej skuteczności obietnic noworocznych, wydobywając na światło dzienne psychologiczne i behawioralne mechanizmy, które wpływają na ich niepowodzenie. Mam nadzieje, że postanowienia październikowe poprzedzone miesiącem „indoktrynacji” przez świat cyberbezpieczników okażą się trwałe a Securty Awareness Month 2024 będzie tylko okazją do utrwalenia dobrych praktyk i podjęcia kolejnych postanowień październikowych, czego Wam i sobie życzę! 😊 

Wideo
Konrad Pogódź

Święta Wielkanocne

Trzeci odcinek świąteczny – Weosłych Świąt Wielkanocnych

Aktualności
Anna Maciocha

Mistrzostwa Polski Full Contact 2024 

IT Challenge wspiera Beskid Dragon Bielsko Biała, drużynę Kick Boxingu 👏 Szymon Salachna, nasz pracownik, trener, zajął 🥈 2 miejsce na Mistrzostwach Polski Full Contact 2024 🥈🎖 Piąty tytuł Wicemistrza Polski Full Contact w karierze. Na ręce Szymona składamy gratulacje. Życzymy powodzenia w kolejnych zawodach. Trzymamy kciuki za złoto 🏅 👍 🏅

Zgłoszenie serwisowe

Dane firmy

Masz pytanie? Napisz do nas